丘比特-海雷丁

当心怀爱意时,看洋葱都是美的。
Looking for Your Name - Armin van Buuren/Gavin Degraw

歌曲:《Looking for Your Name》

衣带渐宽终不悔,为伊消得人憔悴。 ——柳永

歌手:Armin van Buuren/Gavin Degraw

        阿明·范·布伦(Armin van Buuren,),男,荷兰人。荷兰Trance音乐DJ及唱片制作人。2007年他在DJ Mag的年度百大票选中获选为排名第一的DJ,并且持续到2010年连续四年保持桂冠!

        盖文·德格罗(Gavin DeGraw)是美国流行摇滚歌手,出生于1977年2月4日。

歌词:

Baby can I hold your skin,

亲爱的,我可以抱你吗,

Can I, get a scent of the mood your in,

我可不可以,一窥你的内心,

I've been floating on this sea for so long,

一直以来,我仿佛孤零零地漂浮在一望无际的海面,

I wouldn't, recognize a place called home,

仿佛,再也认不出家的样子,

Oh, and what a moment that was,

哦,那是多么苦涩的时光,

How I got a taste of you in my blood,

我的血液里,我感觉到了你的气息,

And remember how I wrote your name,

忆起我如何刻下你的名字,

On the rocks down by the river seine,

就在那水边的岩石上,

You said, "Hope nobody sees us",

你说,“但愿没人看见我们。”,

And Jesus it was cold,

我记得,那天真是冷,

And I laughed because it was just too late,

我清醒地意识到,一切都已太晚,所以我笑出了声,

Even though I don't know,

尽管我并不知道,

If it's safe I'll jump in it,

投身这样一场感情是否明智,

I would do anything to find,

但我会用尽全力,

And underneath a sky,

在这穹顶之下,

That's full of stars,

满眼星光,

I'm looking for your name tonight,

今夜,我寻觅着你的名字,

Maybe if I chase this dream,

也许如果我放手去追寻这幻梦,

I feel, how you intoxicated me,

我感觉,你好像麻醉了我似的,

Upon the bridge, I hear a radio play,

走在桥上,我听见了收音机的声响,

And it sounds like something you would say,

莫名的,我感觉像是你要对我说的什么东西,

And the feeling's ohh so holy,

那种感觉,竟然那么神圣,

As I dive tonight alone singing,

今夜,我深深沉溺,孤身一人,低吟浅唱,

"You're gonna miss me when I'm gone",

“等到我离开你后,你一定会思念我的。”,

Even though I don't know,

尽管我并不知道,

If it's safe I'll jump in it,

投身这样一场感情是否明智,

I would do anything to find,

但我会用尽全力,

And underneath a sky,

在这穹顶之下,

That's full of stars,

满眼星光,

I'm looking for your name tonight,

今夜,我寻觅着你的名字,

If you ever return to this place,

如果终有一日,你回到我们相遇的地方,

And come searching for a message,

像我一样,寻觅着什么,

I'll leave behind,

我会离开,

It's underneath a sky,

答案就在这穹顶之下,

That's full of stars,

在这漫天星光之下,

I was looking for your name tonight,

我曾在这里,寻觅着你的名字。

评论

热度(3)