丘比特-海雷丁

当心怀爱意时,看洋葱都是美的。
Lost boy - Ruth B

《Lost Boy》——Ruth B
       Ruth B曾旷课后去看偶像蕾哈娜的演唱会,演唱会却已经结束了。迷路的她被警察带到父亲面前,父亲打了她一个耳光,说她这辈子都是个穷人的女儿,就像她是一个黑人一样无法改变。她在卧室哭了一夜。因为穷,她被同学孤立。为了证明自己,她写下了这首歌。

"Lost Boy"迷失男孩

There was a time when I was alone

每次我独自一人的时候

Nowhere to go and no place to call home

无处可去也打不了电话

My only friend was the man in the moon

唯一的朋友住在月亮上

And even sometimes he would go away, too

有的时候他也会离开我

Then one night, as I closed my eyes

有晚当我闭上双眼时

I saw a shadow flying high

我见到个影子在飞翔

He came to me with the sweetest smile

他带着最甜美的笑容靠近

Told me he wanted to talk for awhile

告诉我他想与我聊一会天

He said, "Peter Pan—that's what they call me.

“人们都叫我彼得潘”,他说

I promise that you'll never be lonely."

“我保证你从此不会再孤单。”

And ever since that day...

而从那天起…

I am a lost boy from Neverland

我成了个住在梦幻岛的迷失男孩

Usually hanging out with Peter Pan

彼得潘便是我的主要玩伴

And when we're bored we play in the woods

无聊时我们会去森林玩耍

Always on the run from Captain Hook

与“虎克船长”玩追赶游戏

"Run, run, lost boy," they say to me.

他们对我说:“跑啊,迷失男孩。”

Away from all of reality

从那现实中逃离
……

评论(2)

热度(12)