丘比特-海雷丁

当心怀爱意时,看洋葱都是美的。
Riverside - Agnes Obel

歌曲:《Riverside》

迷雾第一季第二集,复仇第一季第四集插曲。

人生的第一件大事是发现自己,因此人们需要不时孤独和沉思。——南森【挪】

歌手:Agnes Obel(艾格尼丝·欧贝尔)

Agnes obel 在 Gentofte(北哥本哈根)出生于一个音乐世家,在孩提时代就已近开始学习钢琴。她的母亲经常为她演奏巴托克和肖邦的钢琴曲。童年Agnes Obel在扬约翰森的曲风中找到灵感。(约翰森的歌曲,以爵士乐的风格演绎欧洲民间小调,在当时影响了很多年轻音乐家)

风格:民谣,空灵,优雅

歌词:

Down by the river by the boats,

在河的下游划着船,

Where everybody goes to be alone,

人们在那都很孤单,

Where you wont see any rising sun,

那是一个你不会看见日出的地方,

Down to the river we will run,

我们会逃离下游,

When by the water we drink to the dregs,

我们把水都喝尽了,

Look at the stones on the river bed,

看那些躺在河床上的石头,

I can tell from your eyes,

你的眼神告诉我,

You've never been by the riverside,

你从未到过河边,

Down by the water the riverbed,

在河边,在河床边,

Somebody calls you somebody says,

有人在呼唤你,有人在说,

swim with the current and float away,

趁着现在,快游吧,然后漂走,

Down by the river everyday,

这就是天天如此的河边,

Oh my God I see how everything is torn in the river deep,

上帝啊,我看见河水深处腐朽的一切,

And I don't know why I go the way,

我不知道自己为何行于此路,

Down by the riverside,

就在河边上,

When that old river runs pass your eyes,

当从前的河水从你眼睛流走时,

To wash off the dirt on the riverside,

把河岸上的污浊洗清吧,

Go to the water so very near,

快亲近这可贵的河水,

The river will be your eyes and ears,

这河水就是你的眼睛和耳朵,你的的感官,

I walk to the borders on my own,

我独自走在边界上,

To fall in the water just like a stone,

就像石头那样坠入水中,

Chilled to the marrow in them bones,

感觉冰冷刺骨,

Why do I go here all alone,

为什么我要一个人来这?

Oh my God I see how everything is torn in the river deep,

上帝啊,我知道了河底下那些逝去的一切,

And I don't know why I go the way,

我不知道自己为何行于此路,

Down by the riverside,

就在河岸边上,

Oh my God I see how everything is torn in the river deep,

上帝啊,我知道了河底下那些逝去的一切,

And I don't know why I go the way,

我不知道自己为何行于此路,

Down by the riverside,

就在河岸边上。

评论

热度(7)