丘比特-海雷丁

当心怀爱意时,看洋葱都是美的。
Seasons - Greyson Chance

歌曲:《Seasons》

生活不只眼前的苟且,还有诗和远方。——高晓松

风格:跨界,欧美流行

歌手:Greyson Chance

         Greyson Chance的中文名是格雷森·蔡斯,1997年8月16日出生于得克萨斯州威奇托福尔斯,美国男歌手。2011年,格雷森发行了首张专辑《Hold On 'til the Night》打入美国公告牌二百强专辑榜第29名。

歌词:

Stalled,

驻足停留,

In the mid of my street,

站在人生旅途的正中央,

And I'm needing some clarity,

我需要理清思绪,

And I carve,

我拨动着,

The radio,

收音机,

To find a song like you, like you,

找一首像你一样动人歌 悦耳的歌,

Oh, no I'm not looking back,

哦 不 我不会回望过去,

To rewrite our stories past,

去重新续写我们曾经的故事,

I gave up years ago,

在几年前我便放弃了,

And as guarded as I am,

我是那样谨小慎微,

I've got things I've left unsaid,

我藏匿起那曾经未说出的话语,

Now forever I'll keep,

现在会将其永远守护在心间,

Well, I'm livin' in the shade of my mind,

好吧 我一直纠缠在心底的阴影里,

I just stopped for a second, I reason,

只是稍作停留而已 这便是缘由,

I move forward like the seasons,

我像四季变迁一样变换着前行的脚步,

Linked,随着,

To adventures, I can't see,

涉足全新的路途 我看不清周遭,

And I'm dreamin' of some time to breathe,

在睡梦中休憩片刻酝酿着喘息之气,

And I'll walk to them till I'm black and blue,

我会向他们迈进直到我陷入黑暗且被忧郁笼罩,

In search of a new,

才会找寻崭新的旅程,

Won't wait until I'm older,

等我羽翼丰满便不会片刻等待,

Oh, no I'm not looking back,

哦 不 我不会回望过去,

To rewrite my fucking past,

去重新编写我那糟透的曾经,

I gave up years ago,

几年前我便放弃了,

And as guarded as I am,

我是那样谨小慎微,

I've got things I've left unsaid,

我藏匿起那曾经未说出的话语,

Now forever I'll keep,

现在会将其永远守护在心间,

Well I’m livin' in the shade of my mind,

好吧 我一直纠缠在心底的阴影里,

I just stopped for a second, I reason,

只是稍作停留而已 这便是缘由,

I move forward like the seasons,

我像四季变迁般变换着前行的脚步,

I move forward like the seasons,

人生的路是伴随着四季的变迁,

I move forward like the seasons,

我像四季变迁般变换着前行的脚步,

I move forward like the seasons,

而不是年份的周而复始的更替,

I move forward like the seasons,

我像四季变迁般变换着前行的脚步。

评论

热度(3)