丘比特-海雷丁

当心怀爱意时,看洋葱都是美的。
No Rest For the Wicked - Lykke Li

歌曲:《No Rest For the Wicked》

        我们能活多少年并不重要。我们的生命无非是有无数的瞬间组成的。我们永远无法知道,它会发生在何时何处。但这些瞬间会伴我们一生,在灵魂印上永远的标记。 ——《不死法医》

歌手:Lykke Li

Lykke Li(吕克·李)的音乐充满大胆的实验性质和率性活泼的想法,通过细节上的精益求精,冲破了大众流行乐难以摆脱的无形束缚。21岁时返回 瑞典录制首张唱片,发行后得到诸多乐评媒体称赞,在独立音乐爱好者中人气渐长。节奏明晰的低音混响、木质打击乐器的清脆声效、琐碎的铃鼓、跃动的合成电音、甜美而深刻的嗓音,共同营造出优美独特的流行乐。

歌词:

My one heart hurt another,

我的心伤了另一颗心,

So only one life can't be enough,

所以仅一次生命并不足够,

Can you give me just another,

你能否给我新生,

For that one who got away,

为已消失的那个人,

Lonely I, I'm so alone now,

形单影只,此刻我倍感寂寥,

There'll be no rest for the wicked,

罪人将永无宁日,

There's no song for the choir,

唱诗班喑哑无歌,

There's no hope for the weary,

疲惫者毫无希望,

If you let them win without a fight,

如果你让他们不战而胜,

If one heart can mend another,

假使一颗心能修补另一颗,

Only then can we begin,

我们才能重新开始,

So won't you hold on a little longer,

那么你会再坚持一会儿吗,

Don't let them get away,

别让他们离开,

Lonely I, I'm so alone now,

茕茕孑立,此刻我倍感寂寥,

There'll be no rest for the wicked,

罪人永无宁日,

There's no song for the choir,

唱诗班喑哑无歌,

There's no hope for the weary,

疲惫者毫无希望,

If you let them win without a fight,

如果你让他们不战而胜,

I let my good one down,

我令我的唯一失望,

I let my true love die,

我让我的真爱逝亡,

I had his heart but I broke it every time,

我曾拥有他的心,但每次都让它破碎,

Lonely I, I'm so alone now,

独自一人,此刻我倍感寂寥,

There'll be no rest for the wicked,

罪人永无宁日,

There's no song for the choir,

唱诗班喑哑无歌,

There's no hope for the weary,

疲惫者毫无希望,

If you let them win without a fight,

如果你让他们不战而胜,

I let my good one down,

我令我的唯一失望,

I let my true love die,

我让我的真爱逝亡,

I had his heart but I broke it every time,

我曾拥有他的心,但每次都让它破碎。

评论

热度(2)