丘比特-海雷丁

当心怀爱意时,看洋葱都是美的。
The Other Side - Alessia Cara

《The Other Side》——Alessia Cara

        这首歌来自美剧 《少年嘻哈梦》第一季结局。

        莱西娅·卡拉(Alessia Cara),全名阿莱西娅·卡拉乔洛(Alessia Caracciolo),1996年7月11日出生在加拿大安大略布兰普顿,加拿大创作型歌手。2015年5月,签约Def Jam唱片公司[1];同年4月27日,阿莱西娅·卡拉发行个人首支单曲《Here》[2];同年11月13日,发行首张个人录音室专辑《Know-It-All》。2016年4月,获得加拿大朱诺奖年度突破艺人奖[3];同年10月,为动画电影《海洋奇缘》献唱片尾曲《How Far I'll Go》[4]。2017年4月,入围第25届公告牌音乐奖“最佳新人”奖[5]。

作曲 : Alessia Cara/Warren Felder/Scott Harris/Emily Warren,

In my room, staying up late,

独坐房间 辗转难眠,

And I'm planning my escape,

一心只想逃离,

Cause I know I can't stay,

因为我知道自己不能留下,

In my veins I got the feeling,

内心深处 我早已感到,

Like there must be something more,

生命不止如此,

I've never been so sure,

我从未如此确定,

All night and day,

整日整夜,

I dream of a place

我梦到个地方,

Somewhere far, far away,

一个很远的地方,

Beyond the crowded city lights,

远离拥挤人潮与都市霓虹,

I wanna open up my eyes,

我想睁开双眼,

And see you on the other side,

在另一个世界与你相逢,

These streets aren't easy
路途崎岖

And I need your handle,

我需要你的扶持,

So I'm not alone,

我并不是孤身一人,

And I hear all these voices,

耳边响起那些声音,

Know they try to show me now,

试图提醒着我,

I can tune them out,

我可以置之不理,

All night and day,

整日整夜,

I dream of a place,

我梦到有个地方,

Somewhere far, far away,

一个很远的地方,

Beyond the crowded city lights,

远离拥挤人潮与都市霓虹,

Out of the darkness we can shine,

冲破黑暗 我们就会闪耀

So I'm packing my bags,

所以我拾起行囊,

I'm gonna leave it all behind,

将一切抛之脑后,

I wanna open up my eyes,

我想睁开双眼,

And see you on the other side,

在另一个世界与你相逢,

Here it goes,

就这样,

I clear my thoughts,

我理清思绪,

Cue the violins,

不再悲伤,

Making moves,

大步向前,

Shout it from the rooftops,

从屋顶大喊,

I'm trying to live, yeah,

我在活出真我,

Somewhere far, far away,

在一个遥远的地方,

Beyond the crowded city lights,

远离拥挤人潮与都市霓虹,

Out of the darkness we can shine,

冲破黑暗 我们就会闪耀,

Somewhere far, far away,

在一个遥远的地方,

Beyond the crowded city lights,

远离拥挤人潮与都市霓虹,

Out of the darkness we can shine,

冲破黑暗 我们就会闪耀,

So I'm packing my bags,

所以我拾起行囊,

I'm gonna leave it all behind

将一切抛之脑后,

I wanna open up my eyes,

我想睁开双眼,

And see you on the other side,

在另一个世界与你相逢。

评论

热度(6)